maanantai 19. maaliskuuta 2012

Ett första möte

Hej!

Eftersom jag fick äran att skriva första inlägget i vår alldeles nya blogg tänkte jag att jag måste börja med att presentera oss lite. Vi är alltså en grupp studerande på sex personer ( Martina, Jonathan, Alina, Victoria och Alexandra från ÅA och Tia från Novia) som har funnit varandra genom kursen Marknadskommunikation. Vi delar alla ett stort intresse för idrott och tillsammans har vi nu möjlighet att tillämpa både våra studier och vårt intresse i praktiken. Själv studerar jag alltså tredje året på HHÅA där jag läser marknadsföring som huvudämne och redovisning som biämne. Utöver det så är jag nu inne på mitt 16:onde fotbolls år och för tillfället representerar jag KSF i damernas division 1. Vad de andra medlemmarna sysslar med får de själva berätta lite senare. Nu över till vårt projekt...

Det enda vi visste förra veckan då kursen drog igång var att vi gärna ville arbeta med något som har med idrott och hälsa att göra. Vi hade lite planer på vilket företag vi skulle kontakta men då vi träffades med gruppen för att skicka iväg ett mejl dök det upp ett ännu bättre erbjudande. Vår handledare hade fått ett mejl av en representant från Åbo IFK som var intresserad av ett samarbete med studerande från Hanken. Och vi nappade direkt! Projektet skulle i korthet gå ut på att försöka utveckla tjej-och damfotbollen inom ÅIFK genom att starta en medel insamling och ännu mera försöka få upp ögonen för damfotboll. Så mycket mera än det visste vi inte i morse då vi alla gick iväg för att träffa representanten från ÅIFK.

Men mötet var intressant och vi fick mycket bakgrundsinformation om föreningen och verksamheten och i vilken situation damfotbollen är just nu inom ÅIFK. Vi blev väldigt intresserade och ser mycket fram emot att komma igång med samarbetet och att börja "brainstorma" tillsammans. Positivt är även att ÅIFK är öppna för både traditionella och nya metoder och idéer för att samla in pengar och ytterligare utveckla damfotbollen inom föreningen. Vi kommer nu att börja fundera på hur vi kan bidra till utvecklingen och om några veckor kommer vi att träffa både tränare och personer ur lagledningen för att spinna vidare på projektet.

(Google.fi)


I hopp om ett intressant och givande projekt!

/ Alexandra  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti