torstai 29. maaliskuuta 2012

Gårdagens Workshop- Utmaningar med projektet

Hej på er alla!
Igår hade vi vår första workshop och temat för denna gång var utmaningar med projektet. Jag måst säga att upplägget igen var ganska spännande, vi visste som vanligt inte vad som skulle komma till näst utan endast vad vi för stunden skulle göra, vilket egentligen var ganska skönt.
 Vi grupperade oss först enligt vår skola och i dessa grupper fick vi kort redovisa hur långt vi kommit med våra projekt samt fundera på vilka utmaningar vi står inför med våra projekt. Då vi funderat en stund på dessa utmaningar samlades vi med hela "klassen" och sedan fick vi skriva upp våra utmaningar på tavlan.
 Vi hade inom vår grupp funderat på två av våra största utmaningar: att skaffa nya sponsorer till ÅIFK, att få dessa sponsorer att verkligen förstå vikten av deras bidrag och därmed även kunna få dem intresserade att inte endast sponsra laget detta år utan även på lägre sikt. En annan utmaning vi diskuterade var att få allmänheten mer intresserad av damfotbollen i Åbo och Finland, detta är viktigt eftersom ett större intresse leder till större publik som leder till större intresse av att sponsorering som leder till mera resurser för lagen som till slut ger möjlighet att utveckla damfotbollen i sig själv i Finland och höja standarden på denna. Något som ligger i många av våra gruppmedlemmars intresse :)
 Victoria var modig nog att gå till tavlan och skriva upp utmaningen sponsorering. Då vi skrivit upp våra utmaningar fick vi i grupper gå från utmaning till utmaning och fundera på hur man skulle kunna lösa och gå till väga med dessa problem. Jag upplevde det som ett väldigt bra tillvägagångssätt eftersom personer från olika bakgrunder alla fick ge sina synpunkter och förslag, detta gav upphov till några väldigt nyttiga tips. Jag tänker tyvärr inte avslöja alla här så att inte övriga lag i Åbo regionen "snor" dessa av oss ;)
 Under workshopen fick vi även några tips för böcker vi skulle kunna ha nytta av under kursens gång och jag kommer troligen under dagens lopp att traska iväg till kursbibban och söka reda på en bok som verkar väldigt intressant.

Sådär, nu var mitt livs första blogg inlägg skrivet!  :)
 Jag heter förresten Martina, är 22 år gammal och studerar för fjärde året Biovetenskap vid ÅA med marknadsföring som biämne. På fritiden spelar jag fotboll i TuWe, där jag nyligen inlett min andra säsong, därinnan spelade jag i PIF. Fotboll har alltid varit en stor del av mitt liv, jag började spela då jag var 5 år gammal och har efter det inte kunnat sluta. Förutom fotboll gillar jag att länka, gå på gym, träffa vänner och min dolda passion är matlagning! :)

Det var det för denna gång, nästa workshop blir av den 11 April och innan dess skall vi alla försöka hinna läsa litteratur som hjälper oss med projektet.

// Martina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti