maanantai 2. huhtikuuta 2012

Möte med uppdragsgivarna

Idag hade vi ett möte inbokat med vår kontaktperson från ÅIFK, Marko Joas, damlagets lagledare Michael Bäckström, och tränaren Tom Powers. Mötet gick på engelska, eftersom Powers är från Storbritannien, och vi diskuterade lite kring lagets strategi hittills och de idéer vi har kommit med så här långt. Vi fick mera klart för oss nu vad som förväntas av oss, och vi fick också några riktlinjer vi ska gå efter. Det var ett väldigt givande möte och jag hade en mycket bra känsla efteråt. Så oerhört roligt det känns att kunna kombinera studierna med sitt stora intresse, och så otroligt motiverande att träffa personer utanför sin egen krets med så proffsig inställning till damfotboll! Dessutom verkade ÅIFK ledningen också väldigt glada och ivriga över att få jobba med oss, vilket ju  känns fint. Jonathan, Alexandra och jag diskuterade efter mötet lite om vad vi borde fokusera på i vårt fortsatta arbete med projektet, och det känns avsevärt mycket tydligare nu än tidigare. Jag tror och hoppas att vårt team ska kunna uppfylla, eller helst överträffa, våra uppdragsgivares förväntningar.


Här kan intresserade läsa mer om ÅIFK damerna: http://www.aifk.me.


Efter dagens möte brinner jag också av iver att börja söka efter litteratur som underlag till vårt projekt. Jag har skummat igenom boklistan på innostutaan-sidan och hittat några intressanta alternativ. Utöver de har jag också några egna böcker som jag eventuellt kunde ha nytta av. Några andra i gruppen har redan valt litteratur åt sig, så det går framåt på alla punkter.


Det var mina tankar om dagens möte. Härifrån fortsätter planerandet.


// Victoria

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti