keskiviikko 9. toukokuuta 2012

Kick-out och några avslutande ord

Jag tänkte ännu bidra med ett sista inlägg om bland annat kick-outen idag innan vi avslutar denna kurs. Martina beskrev vår vistelse i Kunstenniemi mycket bra i inlägget nedan och först nu i efterhand börjar man smälta och ta in allt vi gjorde där. Det var trevlig att träffas igen idag på kick-outen, trots att vi endast var nio (?) stycken som dök upp. Vi fick fylla i tre olika papper för att utvärdera oss själva, kursen och gruppmedlemmarna, och det fick en att fundera efter hur samarbetet fungerat och vad som verkligen varit bra och mindre bra under kursens gång. Martina, Vicki och jag konstaterade dock att vår grupp har fungerat väldigt bra ihop och precis som Martina påpekade här nedan så har vi haft väldigt roligt tillsammans. Förutom min syster så var alla gruppmedlemmar obekanta för mig i början och nu i efterhand är jag väldigt glad att jag fick lära känna dem alla. Jonathan, du fick inte se postern vi gjorde i Kunstenniemi så här är en bild på den:


Vi diskuterade ganska länge med alla idag och det var roligt att höra allas åsikter om kursen. Summa sumarum så var alla väldigt nöjda med Kunstenniemi och kursen, men vi pratade även om vad vi anser att varit mindre bra och om sådant som flera irriterat sig på. Vissa insåg först nu att meningen med kursen var att vara så innovativ och kreativ som möjligt, vilket tyvärr inte var så enkelt att tillämpa i praktiken alla gånger.

Från en sak till en annan så blev jag väldigt glad igår då jag klickade in mig på ÅIFK:s hemsida och såg att de redan tagit till sig av de idéer vi framfört åt dem. Samma dag som vi presenterade slutresultatet åt dem hade de match i Åbo, och matchrapporten efteråt var nu mycket mer omfattande med mer bilder och till och med en videosnutt från matchen där de också intervjuat en av målgörarna från matchen. Det var väldigt roligt att se och det kändes bra att de tagit till sig av det vi sagt och även genomfört lite av det så här snabbt. Dessutom har videon redan haft 106 visningar! Kolla in den här:


Slutligen tänker jag avrunda mitt sista blogginlägg för den här kursen med en video som ganska bra beskriver  det som vi diskuterade mycket i Kunstenniemi, dvs. att allt är möjligt inom marknadsföring bara man vågar vara kreativ och innovativ :)



Tack för en givande och annorlunda kurs!

// Alexandra

1 kommentti:

  1. Tack till hela gruppen, det var mycket inspirerande att ta del av ert material och höra er framföra er presentation. Jag hoppas vi snart i form eller annan snart kan gå vidare med implementering i praktiken. Nu skall ni alla ha en bra, solig och varm (fotbolls)sommar!

    mvh
    Michael / lagledare i ÅIFK damer

    VastaaPoista